Si garantez ca nu sunt cele mai bune...
Daca luam in considerare campania de promovare a acestui eveniment (Bravo! Pandutzu pentru implicarea in organizare si Bravo! Aditzu pentru afis), toti cei ajunsi in sala aveam asteptari mari de la cei ce urmau sa urce pe scena.Aici sta si prima greseala a organizatorilor si anume crearea unei campanii mai bune decat evenimentul in sine!
Cate sperante aveam! Cu toate ca pana atunci, recunosc, nu auzisem de cei doi invitati, speram - asa cum anunta titulul evenimentului, ca ei sa explice ce este un viral, care sunt caracteristicile lui si poate sa dea ceva exemple pozitive sau negative.Erau mult mai multe de spus (tipologii, moduri de contorizare, medii de emitere, utilizarea personalitatilor, etc) dar urma sa ma limitez la o discutie generala, cu termeni putini adaptati la dorintele unui cunoscator de marketing.
( foto Cosmin Bararu - apropo.ro )
Cei doi invitati pareau putin pregatiti pentru subiectul discutat.Valentin-Narcis Sturzu, student la regie, a povestit din experienta sa, despre cele cateva virale filmate, dar la final a recunoscut ca acestea nu au avut un succes extraordinar.Adrian Albu, copywriter la Propaganda, a fost poate ceva mai aproape de subiectul discutat, dar exemplul sau, marirea de salariu , obtinuse la final doar 6700 de afisari...ceea ce dupa standarde, nu il face sa se integreze la virale.
Totusi, Adrian Albu isi regaseste meritele intr.un discurs de aproape o ora, din care, cu greu s.au putut pune in ordine cateva caracteristici ale unui viral.Mai multe detalii in articolul "Viralul: Cum sa-l faci si la ce-ti foloseste" pe M&AD Wall-Street.
E putin spus ca am plecat de acolo fara sa imi imbogatesc cunostintele si cu un gust amar legat de oamenii din advertisig.
Intr.o nota comica, ar fi fost foarte tare (si pe subiect) daca spre final, se inscena ca cineva cu un cutit sa dea buzna si sa ii omoare pe cei de pe scena .Iesea un viral pe cinste :))
Dar se pare ca oamenii din ziua de azi nu isi mai dau silinta decat pe bani. Etichete: Advertising, cunoastere, in Romania, marketing, publicitate, review, societate
Responses
3 Respones to "Macar ceva despre virale?"
Interesant articolul. Nu stiam ca se numesc asa. Din titlu am dedus altceva si eram tentat sa nici nu-l citesc.
Chestia asta e o metoda buna de promovare a site-ului. Deja mi-a venit o idee.. :D
19 martie 2010 la 14:48
ceriza,
in primul rand, conferinta era adresata studentilor la comunicare, relatii publice si jurnalism.
am ales sa aducem oameni neexperimentati tocmai pentru ca cei experimentati au tot tinut conferinte de genul.. si nu era ok sa se repete.
ca speakerii au venit nepregatiti.. asta nu e chiar vina mea.. pentru ca noi i-am informat tot ce trebuie.
si mie mi-ar fi placut mai multe exemple de virale... dar chestia asta n-a mai depins de mine...
targetul conferintei a fost multumit... ceea ce e ok din punctul meu de vedere ... cum zicea si albu.. "mi-am atins targetul.. am primit marirea de salariu"
19 martie 2010 la 21:27
@ pandutzu
in primul rand e trist daca studentii de la comunicare, relatii publice si jurnalism nu au un vocabular tehnic pus la punct.
in al doi.lea rand, nimeni nu arunca vina, dar consider ca putina critica poate sa fie si constructiva.
iar in al trei.lea rand, analizeaza bine target.ul.e posibil sa dai si peste unul auxiliar...poate si parerea lor conteaza.
20 martie 2010 la 11:17
Trimiteți un comentariu